Translate

vrijdag 24 mei 2013

Maak zelf een krachtige antibioticum

Voordat ik periodiek vasten kende probeerde ik op allerlei manieren af te vallen.
Een crashdieet kan je in korte tijd behoorlijk wat gewicht laten verliezen maar zorgt vaak ook voor een heleboel ontstekingsreacties.
Zo had ik op een gegeven moment een ontsteking die mijn hoofd dermate deed opzwellen dat de vergelijking met de elephant man niet meer ver weg was.

Tegen beter weten in toch maar naar de huisarts gegaan die er zoals gewoonlijk geen raad mee wist en dan maar een combinatie van antibiotica en cortisone voorschreef.
Dit alles hielp echter niet en na een een omzwerving op het internet kwam ik tot een zeer eenvoudig oud recept op basis van kurkuma (geelwortel) dat zeer werkzaam is bij zowat alle bacteriĆ«le en virale infecties.



Meng 2 theelepels kurkuma (verkrijgbaar in iedere supermarkt) met een snufje zwarte peper en een paar druppels olijfolie in een glas water of groentesap.
Als je een infectie hebt doe je dit best 3 keer per dag.

Ikzelf neem het mengsel zelf  nog dagelijks bij het breken van het vasten samen met mijn vitaminesupplementen want kurkuma heeft nog veel meer gezondheidsvoordelen.
De zwarte peper en olijfolie zorgen ervoor dat de kurkuma beter door het lichaam worden opgenomen....en in combinatie met groentesap maak je een heerlijk drankje.

Let op kurkuma is een zeer sterke natuurlijke kleurstof en maakt vervelende en hardnekkige vlekken.
Hou daar rekening mee en probeer niet te knoeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten