Translate

donderdag 28 maart 2013

Bio-Hack je buikspieren met de kotsende kat.

Voor velen die dieten of sporten is een six-pack de ultieme droom.
Tsja aan schoonheidsidealen valt weinig te veranderen.
Ik zie in de gym de buikspiercorner vol met mensen die zich verliezen in eindeloze series van sit ups, crunches, leg raizes etc etc....  Dit na zich eerst een uur te hebben uitgeput met cardio "zogenaamd om vet te verbranden".
Jaar na jaar.... veel pain en no gain.

Kijk, iedereen heeft die buikspieren al, alleen zie je ze bij de meeste mensen niet omdat er een laag vet overheen zit.
Dus als je je gewoon aan de simpele regels van Fast 5 houdt. Komt die six pack vanzelf...ja ook bij mij op mijn 44 ste komt ie gewoon weer spontaan oppoppen :-)

Natuurlijk is het wel belangrijk om ook je buikspieren mee te trainen als je aan krachttraining doet.
Dit kan echter veel efficienter als je ze van binnenuit traint.

Hoe je dit doet leerde ik in het boek Body een lijfboek van Tim Ferriss.
Hij noemt de oefening Cat vomit.
In onderstaand filmpje wordt alles netjes uitgelegd... 10 herhalingen per training is ruim voldoende.
succes!!!





2 opmerkingen:

  1. Waar kan ik dit boek vinden? Is het ook in het Nederlands?

    mvg,
    Cristelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is nu ook in het Nederlands vertaald en gewoon verkrijgbaar bij BOL. Ik heb de Link bovenaan voor het gemak even aangepast

    BeantwoordenVerwijderen